Wysyłki marketingowe SMS

Redukcja kosztów dotarcia do Konsumentów

Wysyłka SMS – Co to jest?

  • usługa polegająca na masowej wysyłce SMS do precyzyjnej, targetowanej bazy numerów użytkowników, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie treści promocyjnych i handlowych
  • przekazanie informacji handlowej/ reklamowej bezpośrednio na telefon komórkowy
  • integralny element nowoczesnej, efektywnej biznesowo, multimedialnej kampanii marketingowej i sprzedażowej

Wysyłki marketingowe SMS

Wysyłki masowe mogą być realizowane przez Teleaudio według wytycznych Partnera bądź samodzielnie w oparciu o stronę www zabezpieczoną loginem i hasłem. Komunikaty marketingowe wraz z bazą numerów mogą być importowane w postaci plików „txt”, „csv” oraz „xls”. Platforma wysyłkowa umożliwia indywidualizację treści, rozbicie baz danych w  oparciu o operatorów oraz wygenerowanie szczegółowego raportu w zakresie dostarczeń.

Wysyłka może być realizowana ze stałego numeru bądź ze zmiennym polem nadawcy ( maksymalnie 11 znaków w tym między innymi spacje, kropki, przecinki) Przedmiotem wysyłki mogą być  treści tekstowe, graficzne, dzwięki, wideo oraz hiperłącza ( odnośnik do strony www) . W przypadku wykorzystania jakiegokolwiek znaku towarowego bądź innych elementów chronionych przez prawo autorskie Partner jest zobowiązany przedłożyć stosowne zgody przed wysyłką.

Wysyłka SMS zapewnia interakcję z konsumentem, pozwala na przekazanie informacji o rozpoczynającym się konkursie, loterii, o rozpoczęciu sprzedaży promocyjnej, o wyprzedażach letnich, o wietrzeniu magazynów jak również jest narzędziem weryfikującym rzetelność podanych danych w formularzy www poprzez wysyłkę sms-a potwierdzającego rejestracje, logowanie, zmianę danych konta.

Najbardziej pożądane cechy wysyłki marketingowej SMS:

  • Szybkie i bezpośrednie dotarcie do konsumenta z przekazem reklamowym
  •  Skuteczna, dwustronna komunikacja z konsumentem
  •  Precyzyjne dotarcie do dedykowanego targetu (Geotargetowanie)
  •  Dostępność treści przekazu 24/7
  •  Narzędzie indywidualne, interaktywne, wysoce responsywne
  •  Obniżenie kosztów działalności – niski budżet
  •  Wzmocnienie siły przekazu reklamowego
  •  Mierzalne efekty kampanii marketingowej
  •  Budowa programu lojalnościowego
  •  Monitoring, poprawa efektywności businessowej w trakcie kampanii

Zastosowanie:

  • Kampanie marketingowe: promocja produktu/ usługi
  •  Powiadomienie o ofertach specjalnych, promocje cenowe
  • Powiadomienie o wizycie w salonie, serwisie, terminie wizyty
  •  Programy lojalnościowe
  •  Działania pro-sprzedażowe
  •  Badanie opinii/ ankieta/ sonda/ głosowania
  • Kupony rabatowe
  •  Informacja o wydarzeniach/ imprezach/ koncertach

 

WYSYŁKA SMS – CEL BIZNESOWY

  • Wzrost świadomości brandu w sektorze multimedialnym
  • Integracja działania WWW/ mobile
  • Mierzalne efekty działania
  • Marketingowy ROI
  • Synchronizacja celu biznesowego i marketingowego: SMART
  • Budowa programu lojalnościowego
  • Realizacja założonego budżetu finansowego, polityka pro-sprzedażowa
  • Działania promocyjne bez extra budżetu
  • Budowa bazy użytkowników – lojalny konsument/ klient

 

Branże:

  •  Marketing/ reklama
  •  FMCG
  •  Auto-moto
  •  Branża medyczna i farmaceutyczna
  •  Turystyka i aktywny wypoczynek/ ośrodki SPA
  •  Edukacja i oświata
  •  Branża finansowo-ubezpieczeniowa/ Biura księgowe
  •  Firmy sektora publicznego
  •  Inne: wysyłka życzeń okazjonalnych, świątecznych …

 

Reklama geotargetowana – Co to jest?

Każdy, kto pracuje w marketingu wie, że najważniejszym elementem przy kreowaniu kampanii reklamowej jest lokalizacja. Geotargeotwanie, w języku angielskim nazywane również Geofencing, działa na podstawi połączenia dwóch systemów – pierwszy z nich używa danych z BTS (Base Transceiver Station), a drugi kieruje inteligentną komunikacją profilowaną w RAS (Recommendation Automatic System). Geotargetowanie jest bardzo szczegółową formą reklamy, która działa na nakierowanie informacji w taki sposób, aby wyświetlały się w określonym kraju, w danym języku, w określonym regionie lub mieście, na dowolnym obszarze geograficznym.

Zalety geotargetowania:

Głównym plusem geotargetowania jest możliwość dotarcia do klientów najbardziej pożądanych przez reklamodawcę. Dzięki takiej precyzji można dotrzeć do ścisłej grupy ludzi – np. kobiet w wieku 20-35 lat. Zostaje wysłana wiadomość w formie SMS lub MMS np. z powiadomieniem o promocji w danym sklepie. Jeśli właśnie robisz zakupy w Centrum Handlowym Arkadia w Warszawie i jedna z marek akurat w tym czasie prowadzi akcję reklamową otrzymasz wiadomość zachęcającą do zrobienia zakupów (np. jeśli przyjdziesz z tym SMS-EM/MMS-EM do sklepu otrzymasz 20% zniżki na zakup dowolnego produktu).

Można również bardzo łatwo dotrzeć do tzw. klientów majętnych, którzy wbrew pozorom są najtrudniejszym targetem. Istnieje ogromna rozbieżność między modelami telefonów, których używa ta grupa ludzi, jednak dzięki użyciu geolokalizacji i możliwości emisji reklamy tylko w określonych lokalizacjach można bardzo łatwo osiągnąć wysokie rezultaty. Najbardziej udane kampanie reklamowe używające geotargetowania sprawdzają się w centrach handlowych oraz salonach samochodowych.

Charakterystyka reklamy geotargetowanej:

  • Pełna personalizacja
  • Bardzo duża precyzja dotarcia informacji do klienta
  • Bardzo łatwy dostęp do pożądanego klienta (wysyłka nie tylko do osób znajdujących się w bazie kontaktów, ale również do odbiorców, którzy przebywają na danym terenie).
  • W przypadku push – precyzyjny przekaz
  • Call to action – możliwości sprzedażowe

Wykorzystywanie reklamy geotargetowanej:

  • W sieciach mobilnych – promocja w punktach sprzedaży
  • Zaproszeniach na różnorodne dni otwarte przez firmy (np. motoryzacyjne)
  • Zaproszeniach na eventy
  • Szybkich powiadomieniach o otwarciu nowych lokalizacji
  • Promocjach na specyficzne okazje (np. Święta Bożego Narodzenia, Walentynki, Dzień Matki itd.)

Zobacz także

NASI PARTNERZY